Șantier aproape pustiu la autostrada din Sălaj

Navo cover cover cover cover

Pe autostrada A3, Nădășelu-Zimbor-Poarta Sălajului, peisajul este dezolant, șantier (aproape) pustiu. Fuga de responsabilitate a oficialilor CNAIR, combinată cu incompetența lor legendară în derularea licitațiilor și cu antreprenorul UMB întins mult peste capacitate, au transformat în codașe aceste două loturi inițial fruntașe, cu șanse pur teoretice de a se încadra în jaloanele PNRR, scriu cei de la Asociația Pro Infrastructura.

Salajul liber Pub

Contractele au fost semnate cu UMB în 26.06.2020 (Zimbor-Poarta Sălajului), respectiv în 22.09.2020 (Nădășelu-Zimbor) și prevăd, ambele, câte 12 luni de proiectare și alte 24 de execuție. Așadar, termenele inițiale prevedeau deschiderea celor 42,3 kilometri la sfârșit de 2023.

Salajul liber Pub

Fără să stea după birocrație, cei de la UMB au pornit șantierul ca din pușcă și aveam mari speranțe că își vor respecta angajamentele parafate în 2020. Dar a venit momentul fatidic septembrie 2021: alunecare-mamut la Nădășelu lângă cimitir, la propriu. Și de atunci s-a ales praful.
Ulterior a mai apărut o problemă similară în zona Topa Mică. Și CNAIR a tergiversat un an și jumătate decizia privind soluțiile de remediere. Într-un final apoteotic, în primăvara lui 2023 s-a luat decizia scoaterii din contract și licitarea separată a celor două soluții.

Procedura de achiziție a fost lansată la început de august 2023 și toată lumea credea că e minge la fileu pentru UMB. Dar surpriză: cei de la UMB nici nu au depus ofertă, probabil fiindcă sunt până peste cap băgați în 388 kilometri de autostradă și drum expres pe care nu-i pot duce în ritmul lor obișnuit.

Cu prea multe contracte în portofoliu și prea puține forțe întinse la maximum pe Autostrada A7, Centura Timișoara și pe Galați-Brăila, UMB a redus spre zero mobilizarea pe A3 Nădășelu-Poarta, după ce în urmă cu puțin timp i-am văzut că au plecat complet de pe T4 DEx12 Craiova-Pitești.

Concluzia? Doar printr-o mică minune mai pot fi deschise aceste două loturi în 2026, conform cerințelor PNRR, iar riscul de a pierde banii europeni este maxim, scrie Pro Infrastructura.

Distribuie articolul
Comentarii: 0

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.