Primăria Zalău investește juma’ de milion de euro pentru digitalizarea instituției

3,2 milioane de lei, adică peste 600.000 de euro este valoarea proiectului prin care se dorește digitalizarea Primăriei Zalău.
Primul pas a fost făcut deja, astfel că instituția are un site nou, adaptat pentru echipamente smart.
Pe lângă modernizarea site-ului, acest proiect mai cuprinde: realizarea unui portal electronic prin care cetățenii municipiului să poată avea acces electronic la minim 10 tipuri de servicii oferite în prezent în sistem clasic.
Prin intermediul acestui portal, care va deveni funcțional în cursul acestei luni, cetățenii vor putea avea acces la următoarele documente în format electronic: (obținere și prelungire certificate de urbanism; înștiințarea începerii/terminării lucrărilor de construire/desființare; obținere certificat de nomenclatură stradală și adresă; eliberare certificat de atestare fiscală; depunere online a declarațiilor de impunere a impozitelor și taxelor locale; comunicare online a actelor administrativ-fiscale, emise în scopul activității de impunere, constatare și executare silită a impozitelor și taxelor locale; sesizări online – harta incidentelor; vizualizarea online a dosarului fiscal și depunerea online a cererii de scutire de impozit.).
Mai mult, se va realiza o arhivă electronică cu aprox. 40.000 dosare din arhiva clasică;
Proiectul în valoare de 3.218.371,66 lei este finanțat în cadrul Programului Operațional Capacitate Adminsitrativă 2014-2020, obiectivul general al proiectului fiind creşterea capacitaţii Primăriei Municipiului Zalău de a asigura serviciile publice integrate de calitate, transparente şi accesibile pentru cetăţeni, prin simplificarea procedurilor administraţiei locale, în paralel cu reducerea birocraţiei şi folosind un management instituţional eficient.
Proiectul este în implementare, termenul de finalizare fiind iunie 2021.
Distribuie articolul
Comentarii: 0

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.