Impozit pe fier vechi. Sălăjenii trebuie să dea la stat 10% din cât primesc

cover Crucea Rosie Crucea Rosie

În proiectul de modificare a Legii Codului Fiscal se prevede includerea veniturilor de orice fel, în bani sau natură, primite de persoanele fizice ca urmare a predării deșeurilor de metale feroase și neferoase și aliajele acestora, în categoria veniturilor din alte surse prevăzute la art. 114 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal pentru care operatorii economici au obligația reținerii la sursă a impozitului pe venit. Acest impozit este acum 10%.

Salajul liber Pub

Motivația Executivului se leagă de faptul că, organelor antifraudă fiscală și cele de inspecție fiscală au constatat că persoane fiizice au predat societăților comerciale controlate, în mod constant, deșeuri din metale feroase și neferoase și aliajele care, potrivit înscrisurilor verificate (borderouri de cântar, tichete de cântar, adeverințe de primire și plată), provin din patrimoniul personal însă în realitate acest lucru nu poate fi posibil ținând cont de cantitatea și valoarea foarte mare, precum și deciziile instanțelor de judecată care au admis contestațiile formulate de contribuabili împotriva deciziilor de impunere (spre ex. Decizia nr. 1040/2022 propunțată de Curtea de Apel Galați în dosarul nr. 803/91/2020), s-a conturat necesitatea modificării regimului fiscal aplicabil veniturilor obținute de persoanele fizice la predarea deșeurilor din metale feroase și neferoase și aliajele din patrimoniul personal, scrie Economica.net. 

Distribuie articolul
Comentarii: 0

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.