Constructorul UMB oprește lucrul pe șantierele de autostradă din Sălaj

Navo cover cover

Asociația Pro Infrastructura a transmis în această dimineață un comunicat oficial în care am fost informați asupra faptului că UMB, constructorul român care lucrează la două secțiuni de autostradă din Sălaj va opri lucrul.

Salajul liber Pub

Astfel, unul dintre cei mai importanți antreprenori generali de pe proiectele majore de infrastructură rutieră a luat o decizie fără precedent: începând de luni, 11 iulie, nu își va mai chema oamenii la muncă. Săptămâna curentă este una de odihnă, conform procedurilor interne, angajații UMB lucrând 14 ore pe zi plus sâmbetele.

În total, în România sunt în pericol 7 proiecte care împreună depășesc 140 de kilometri, adică mai bine de o tremie (aproape 36%) din totalul de 391 kilometri de autostradă și drum expres veritabil pe care România are în prezent contracte de execuție semnate! Excepție face doar DEx12 Centura Slatina, acolo unde cei de la UMB sunt foarte aproape de final și au confirmat că vor continua astfel încât să dea drumul la trafic în jurul datei de 28 iulie.

„Motivul? Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere le promite constructorilor, nu doar celor de la UMB, de peste jumătate de an că guvernul va adopta prin OUG formula polinomială de ajustare a prețului contractelor. Dar una este să promiți, alta este să faci. Așa că, până la noi ordine, cei de la UMB joacă tare și intră într-un soi de „grevă”, asumându-și niște riscuri contractuale semnificative: penalități de întârziere sau, în caz extrem, pierderea garanției de bună execuție. Situația este FOARTE gravă. Ar fi un dezastru dacă lucrurile ar degenera și s-ar ajunge la încetarea de comun acord sau rezilierea unui singur contract, darămite a tuturor, adică a 36% din totalul kilometrilor de autostradă și drum expres aflați în execuție!”, spun cei de la Pro Instrastructura.

UMB va opri lucrul pe tronsonul Nădășelu – Zimbor, în lungime totală de 30,6 kilometri, dar și pe Zimbor – Poarta Sălajului, în lungime de 12,24 de kilometri, ambele tronsonae cu contract semnat de pe vremea când ministrul Transporturilor era sălăjeanul Lucian Bode.

În situația dată, în Sălaj vor mai munci doar turcii de la Nurol pe secțiunea Nușfalău – Suplacul de Barcău.

Distribuie articolul
Comentarii: 0

Adresa de e-mail nu va fi publică. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.